2023.08.30 行動が先で理論は後だ

I took day off yesterday. I created my LT for group meeting. We're in the habbit of presenting LT rotatly. Today's my turn. I'll talk about how I learned English.

Bytheway, I finished to watche Bakemongatari series finally yesterday. That's a really good anime. I realize why Meme respect Araragi. He tend to sucriface him, but eventually he help himself who everyone like. I love such structured story.

昨日は有給にした。それでLTを使っていたら気づいたら朝になっていた。年末からこの8月末までどうやって英語を勉強したかしゃべるつもりだ。

化物語シリーズをついに最後まで見た。阿良々木暦の大学生のシリーズも是非見てみたいが、きっとこの話はアニメではこれで終わりなのだろう。

自己犠牲ヒーローが自分を好いてくれる人がいるから自分を助ける、という結論は完璧だよな。そういう自己言及的構造によってパラドックスになる話が大好きです。論理的にパラドックスだと言えるんだけど、理性を投げ捨ててしまってからあとから論理付けしているのだ。行動が先で理論は後だ。