2023.09.21 鰻屋の券をふるさと納税で持っていた

I had joyful holidays.

I met a friend from Denmark on Sturday. We drunk Japanese craft beer and sake in Kanda.

On Sunday, I visited Narita with my friend to eat Unagi at Kawatoyo where is famous Unagi restaurant. It's scrumputious.

And this morning, I heard my girlfriend has been offered PHD  project from one university. I really grad to hear that.

楽しい三連休だった。デンマークから来た友達に会ったり成田に鰻を食べに行ったりした。

川豊という有名な鰻屋の券をふるさと納税で持っていた。川豊の鰻は間違いなく人生で食べた中で1番美味かった。ふわふわで甘くて香ばしかった。持論として、鰻は田舎の方が美味いと思う。がんがん炭を焚いて香りをつけた方が美味いので、東京のようにご近所に配慮した鰻は上品すぎる。そういうわけで、善光寺の北側の住吉が1番美味いと思っていた。しかし、川豊はそれを上回った。鰻そのものの質が違うと思った。香ばしさは負けてないが、あんなに鰻の甘さを感じられることはこれまでなかった。美味かった。