2024.01.10 そろそろ何かやろう

I'm at Gran Canalia. I spent my vacation here. It was really exited. I gonna go back Japan today. I'm waiting the time to flighgt.

I stayed at my friend house. There is a beach in front of his house. I swimed everyday. I learned to shnowkel. It's prety nice. I enjoyed.

I went to Tenelife as well. I like there. There are a lot of culture. I wonder it's important to live a lot of young people for culture. That's why my home town recently has got to have nice shops because some university has opened in the area.

グランカナリアで年末年始を過ごした。彼女の友達の叔父に当たる人の家に居候させてもらった。彼の家の目の前にはビーチがあったから毎日泳いだ。シュノーケルを初めてやった。毎日練習して習得した。日本に帰ったら買うと思う。海遊びがかなり楽しくなる。

テネリフェ島にも行った。グランカナリアに比べてカルチャーがある!と思った。大学があるから若い子たちが多いようだ。長野市も最近大学ができたおかげかなんか良い雰囲気の店が増えている。若い人が多いことは大事だと改めて思う。

約3週間を島で過ごして日に焼けた。本当に何もしない日がずっと続いて、そろそろ何かやろうと言う気持ちになった。

英語には発見があった。僕自身に興味を持ってもらえれば、今の英語の能力でも十分にコミュニケーションが取れる。むしろお店とかでの形式的なコミュニケーションの方が正しい発音や文法を求められて難しい。だから、面白い話をできるように訓練しよう。松本人志のすべらない話とかで関連すると良いのかな。面白い話し方をする人を分析して身につけようと思った。